دکتر محمد باقر رجبی - کلینیک رتین

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۰۲ ب.ظ

خطرات سکته چشمی

خطرات سکته چشمی

خطرات سکته چشمی

خطرات سکته چشمی بسیار زیان آور می‌باشد به طوری که باعث بسته شدن شریان شبکیه که وظیفه خون‌رسانی به شبکیه را دارد خواهد شد. بهتر است بدانید که شبکیه یک لایه نازک است که کار آن محافظت از سطح داخلی پشت چشم می‌باشد. همچنین شبکیه باعث ارسال سیگنال به مغز می‌شود که در نهایت باعث درک و پردازش آنچه که می‌بینید خواهد شد.

زمانیکه رگ‌های شبکیه بسته شوند نشت مایع و به دنبال آن متورم شدن چشم را در پی خواهد داشت که در نهایت باعث اختلال در بینایی می‌شود. زیرا رگ‌های خونی وظیفه ارسال مواد مغذی و اکسیژن را بر عهده دارند. از دیگر خطرات سکته چشمی می‌توان به مسدود شدن ورید مرکزی شبکیه اشاره کرد. همچنین در صورتیکه خون‌رسانی به عصب بینایی در اثر مشکلاتی از قبیل دیابت و فشار خون اختلال پیدا کند باعث صدمه به عصب می‌شود و باعث اختلال در بینایی فرد خواهد شد.  

درمان قطعی سکته چشمی بر اساس میزان صدمه و آسیب وارده به چشم می‌باشد. از درمان‌های سکته چشمی می‌توان به مواردی از قبیل ماساژ چشم، تزریق کورتیکواستروئیدها، مصرف داروهای ضد لخته، جلوگیری از عواملی که باعث ایجاد لخته خون می‌شوند و لیزر درمانی اشاره کرد.

درصورتیکه در اثر سکته چشمی سرخرگ بسته شود یا خون به عصب بینایی نرسد می‌توان گفت هیچ درمان قطعی سکته چشمی وجود نخواهد داشت، که از جدی‌ترین خطرات سکته چشمی به شمار می‌آید. اما اگر سیاهرگ بسته شود با تزریق آمپول‌های مخصوصی به چشم  ورم شبکیه چشم را کاهش داده و تا حد ممکن بینایی بیمار را بر می‌گردانند.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

خطرات سکته چشمی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۴
دکتر محمد باقر رجبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی